Fördelar med displayannonsering
I likhet med andra investeringar gäller regeln ”inte alla ägg i samma korg” även inom online-marknadsföring. Därför är det är det viktigt att du som annonsör inte lägger alla dina ägg i Googles sök-korg. Du som småföretagare är säkert redan är medveten om att Googles sök, verkligen kan vara en strålande möjlighet att skylta med produkter eller tjänster, i samma ögonblick som din framtida kund söker efter dem. Och det låter ju oslagbart, kan tyckas. Eller?
Vad du som annonsör lyckas med när du satsar dina annonskort på Googles söktjänst, är att du når de potentiella kunder som vet ungefär (eller exakt) vad denne söker efter. Och just i det scenariot är Google verkligen din vän – på den svenska marknaden även en oslagbar sådan.
Olika displaynätverk
Men vad du missar är övriga potentiella kunder. Du missar helt enkelt alla de som ännu inte är medvetna om deras behov av en produkt eller tjänst. Via de olika displaynätverken har du chans att nå denna stora andel konsumenter tidigt i köpprocessen, och eftersom alla de populära webbplatserna – exempelvis Aftonbladet, Blocket och YouTube – idag är anslutna till något displaynätverk, kan du nå upp emot nio miljoner internetanvändare under en enda månad. Det om något, är oslagbart!
Du kan alltså enkelt nå den matintresserade med erbjudande om din köksutrustning på de största receptsajterna, för att sedan också synas när samma användare surfar vidare till sajten för heminredning. Var, när och hur du syns är helt enkelt upp till dig. Fördelarna med att exponera ditt varumärke och dina erbjudanden vid olika omständigheter kan du läsa mer om här, eller kontakta oss på SEO Sverige på 040-88270.